16. oktober 2018

Dette er meg.


Dette er meg i butikken min, Vestby Garn
Mest er jeg mamma, kone og datter. Før var jeg gründer og daglig leder. Fortsatt er jeg eier, og gründer slutter man vel egentlig aldri å være. Jeg er fortsatt ansvarlig for at fire ansatte får lønn hver måned og at butikken går rundt.

Jeg har blitt noe nytt også, jeg har blitt ufør. Ikke noe jeg hadde særlig lyst til. Nærmer meg 52 år og ufør. Jeg har fått als.

Det startet liksom omtrent når jeg ble 50 år. Jeg fikk plutselig ikke til å si r. Første legebesøk var i mars, jeg var 50 i februar. Jobbet som vanlig hele våren og sommeren. For meg var det gjerne 10-timers dager. Hadde faktisk ikke ferie den sommeren, jobbet bare litt mindre noen uker. Sånn er det å ha butikk. Helt fint. Har alltid trivdes med det.

Når høsten kom ble det verre. Legebesøkene ble hyppigere og prøver og bilder ble tatt. Fastlegen min har i ettertid fortalt at han mistenkte als i august, men at sykehuset ikke ville utrede det.  Først et halvt år senere fikk jeg diagnosen. Da hadde jeg vært sykemeldt noen måneder, ene og alene fordi jeg sleit med å prate. Jeg skjønte jo at noe var galt. Hadde lest om als, men tenkte, det skjer ikke meg.
Men det skjedde meg.

5 kommentarer:

  1. Takk for at du deler Gro.
    Jeg vil gjerne følge deg.
    Klem Line❤️

    SvarSlett
  2. Dette er veldig leit Gro, jeg forstår nå hvorfor jeg ikke har sett deg i forretningen. Stoor klem.

    SvarSlett
  3. Dette var veldig, veldig leit!!! Jeg har lurt på hvor du har blitt av, har savnet deg i butikken. Jeg må bare få ønske deg så mange gode dager som du kan ha framover.

    SvarSlett
  4. Veldig leit dette,Gro.Jeg vil gjerne følge deg!God klem fra Kristin.❤

    SvarSlett
  5. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett